Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, november 01, 2008

Fem år

Text från min insamling till förmån för Rosa Bandet, 13 okt:
Idag är det exakt 5 år sedan mitt liv vändes upp och ned. Exakt 5 år sedan som cancern blev en del av min vardag. Jag glömmer aldrig dagen då pappa knackade på dörren och med tårar i ögonen gav oss cancerbeskedet. Min fina mamma var svårt cancersjuk och vi hade operation och mängder med cellgiftsbehandlingar framför oss. Det har varit en minst sagt omtumlande resa, en resa kantad av hopp och förtvivlan. Det är svårt att beskriva känslan men jag skulle säga att leva med cancer nästan ger manodepressiva känslor. Vid positiva besked finner glädjen inga gränser, lyckoruset är obeskrivligt starkt. Men vid negativa besked känns sorgen totalt bottenlös. Resans gång har dock varit väldigt lärorik. Vi har växt oss starka och lärt oss att uppskatta vardagen och varandra på ett helt nytt sätt. Jag är så tacksam för att jag inte ha behövt göra denna resa på egen hand. Jag har en familj som jag älskar så fantastiskt mycket. Hela familjen är också djupt tacksamma för allt stöd och omtanke vi får från våra nära och kära. Utan er hade vi inte orkat! Tack för att ni tar steget och finns där för oss även när det är svårt. Från djupet av våra hjärtan, tack.