Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, november 01, 2008

Dagens myt

Text från min insamling till förmån för Rosa Bandet, 7 okt:
Idag ska jag spräcka hål på en stor myt. Myten om att man kommer varandra närmare vid livskriser, tex den situation vi befinner oss i nu. Missförstå mig rätt, de senaste 5 åren kantade av ovisshet och sjukdom har svetsat oss samman starkare än någonsin MEN det har inte kommit av sig själv. Det är faktiskt ett val man tar. Man väljer att ta tag i alla obehagliga diskussioner, man väljer att våga vara ledsen inför varandra och man väljer att vara ärlig och öppen mot varandra. Ingenting kommer av sig själv, och tro mig - det har krävts många tårar och sömnlösa nätter. Men jag är så fantastiskt glad och stolt över att vi tillsammans ändå har valt att gå den här vägen. Att vi har valt att alltid vara ärliga och öppna mot varandra. Att vi inte går och bär på den tunga bördan var för sig, utan att vi tillsammans hjälper varandra genom vardagen. Det mina vänner, kallar jag kärlek och respekt. Det kan ingen ta ifrån mig, och det kommer jag att bära med mig hela livet.