Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, november 01, 2008

En tanke till mina insamlingskollegor

Text från min insamling till förmån för Rosa Bandet, 6 okt:
I år är det tredje året i rad som jag driver den här insamlingen. Under åren som gått har jag fått en hel del "insamlingskollegor" runt om i landet. Det finns många eldsjälar i vårt avlånga land, och det gläder mig verkligen. Det är fantastiskt skoj att se hur "gamla" insamlingskollegor även i år väljer att starta upp sina insamlingar. Besök gärna insamlingarna Noomi Sundström, Christina Hanström samt Kristins insamling Till Minne Av Gunnel. Lika glad som jag blir då jag hittar dessa, lika ledsen blir jag när jag inser att inte alla mina tidigare insamlingskollegor längre finns bland oss. Det är med stor sorg jag läser att Jenny Hed lämnade oss i april, nyss fyllda 35 år. Jenny och jag kom i kontakt med varandra genom min första insamling 2006. I år har hennes föräldrar startat upp insamlingen Jennys Minnesfond. Åter igen inser man varför det här arbetet är så viktigt...