Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, november 01, 2008

Hjältar

Text från min insamling till förmån för Rosa Bandet, 9 okt:
Idag vill jag lyfta fram alla de fina människor vi har mött genom åren som kantats av mängder med cellgiftsbehandlingar. Mamma har verkligen fått och får än idag den bästa vården man kan tänka sig. Marianne, Inger och Birgitta på Cytostatika-avd på Värnamo Sjukhus - jag hoppas att ni förstår hur viktiga ni har varit för oss genom åren. Ni har gjort ett helt fantastiskt jobb, bättre vård och bemötande kan man inte få. Nu har vi kommit till ett skede där vi istället vänder oss till den palliativa vården. Med palliativ vård syftar man på lindrande vård i livets slutskede. Fokus ligger på att ge den smärtlindring som behövs, att upprätthålla livskvaliteten och att ge patienten ett värdigt liv. En gång i veckan kommer Margaretha från palliativa vårdenheten på hembesök. Hon är fantastisk, och har en lugnande inverkan på oss alla. Jag hoppas verkligen att ni alla inser vilket enormt jobb ni gör, djupt imponerande!