Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

tisdag, oktober 16, 2007

Min underbara pappa


Det finns en annan hjälte som jag vill ta tillfället i akt att lyfta fram. Det är min beundransvärda pappa.

Som en ständigt närvarande och imponerande tapper vapendragare står han trofast vid mammas sida. Att stå bredvid och se sin älskade bli sjuk, är inget man önskar sin värsta fiende. Det krävs enormt mycket mod, energi och kärlek. Och det här fullkomligt öser denne man över sin fru och sina barn. Otroligt inspirerande. Det blir ofta mycket fokus på personen som är sjuk, men att stå bredvid är verkligen inte att förglömma.

Älskade pappa, tack för att du är du och för att du alltid står vid vår sida.

Dagens blogg är hämtad från min insamlingsblogg till förmån för Rosa Bandet.