Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

tisdag, oktober 09, 2007

Världens Starkaste Mamma

I sådana här sammanhang kan jag tänka mig att konkurrensen om titeln Världens Starkaste Mamma är stenhård. Min mamma är dock en mycket värdig kandidat och är enligt mitt tycke helt klart en vinnare.

På lördag är det exakt 4 år sedan vi fick mammas första cancerbesked. Jag glömmer aldrig dagen då pappa knackade på dörren för att berätta att de hade hittat en cancertumör. Tiden stannade och min värld rasade samman. Det som bara händer andra var på ett ögonblick för alltid en del av mitt liv. Tillsammans har vi gått genom 4 svåra och tunga år. Men också 4 väldigt lärorika år som har lärt mig otroligt mycket och som format mig som människa. Vi har gråtit och skrattat. Slitits mellan hopp och förtvivlan. Ena dagen är vi oövervinneliga, andra dagen är vi slagna hjältar. Men hoppet lyser starkt!

Idag är min mamma i Linköping för ännu en cellgiftsbehandling. Låga värden har tyvärr resulterat i att hon inte kunnat få de senaste behandlingarna, men idag är det alltså återigen dags för en ny maratonbehandling på ca 9 timmar. Pappa sitter som en alltid lika trogen vapendragare vid hennes sida. Vilken man, vilken kärlek!

Mamma, du är världens starkaste! Tillsammans fixar vi det här!

Dagens blogg är hämtad från min insamlingsblogg till förmån för Rosa Bandet.