Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

måndag, oktober 01, 2007

Varför denna insamling?

Hösten 2003 gjorde sjukdomen cancer entrè i mitt liv. I dubbel bemärkelse. Min mamma och en nära vän till mig fick cancerbesked ungefär samtidigt. Det otänkbara var ett faktum. Det som ”bara händer andra” var nu en del av mitt liv. Det blev början till en lång och tuff resa, som fortsätter än idag. Min vän förlorade sin tappra kamp mot cancern och skulle i år ha fyllt 33 år. Min vackra mamma kämpar vidare med näbbar och klor för att besegra den här lömska sjukdomen.

Som anhörig och medmänniska känner man sig fruktansvärt hjälplös. Man hjälper till med det man kan bidra med; inge hopp, kämpavilja, kärlek, prata och att helt enkelt bara finnas där. Med hjälp av den här insamlingen känner jag att jag har möjlighet att bidra till att cancerforskningen kommer framåt. Det känns otroligt skönt.

Genom vår kamp mot cancern har vi insett vilket enormt stöd hela familjen har från vänner och bekanta. Jag hoppas att ni inser hur mycket det här betyder för oss. Jag saknar ord. Som Cancerfonden skriver, tack för att du investerar i någon annans morgondag. Från djupet av mitt hjärta, tack!

Dagens blogg är hämtad från min insamlingsblogg till förmån för Rosa Bandet.