Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

onsdag, januari 03, 2007

Gott Nytt År

God fortsättning mina vänner! Nytt år, nya möjligheter!

Jag hoppas att ni precis som jag fick ett sprakande nyårsfirande. Vi var hembjudna till våra goda vänner Rebecka och Martin som bjöd på en fantastisk kväll. Då de båda är väldigt matintresserade var jag aldrig orolig för maten, vilket naturligtvis visade sig stämma alldeles ypperligt. Till förrätt blev vi serverade gräslökspannacotta med löjrom, till varmrätt blev det getostgratinerad oxfilè med potatiskaka och middagen avslutades med en vit chokladtårta med färska jordgubbar... Mmmm!

Champagne, nattsudd och raketer sätter dock sina spår. Nyårsdagen var jag aningen trött i ögat, men det var det värt!

Nu är jag och Henrik äntligen på plats i Stockholm. Vi har sovit vår första natt bland massvis av flyttkartonger och bubbelplast på Garvar Lundins Gränd. Skönt att vara här!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Gott nytt till dig/er oxå...Hoppas ni kommer trivas i er nya lgh.. =) Vi kommer gärna å hälsa på...hi hi...kläderna från Turkey var superfina..tack än en gång...Många kramar från Johanna, Micke å lilla Tilda.

7:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home