Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

måndag, december 18, 2006

Julmys

Så har ännu en helg flygit iväg. Helgen har gått i julens tecken och jag måste erkänna att jag äntligen har fått lite julstämning.

I lördags började jag dagen med att åka till Värnamo för att att titta på kusin William (8 år) som spelade innebandycup. Jag måste säga att jag blev imponerad av killarna, som trots sin unga ålder visade prov på fin spelförståelse, snygga dribblingar och väl inövade målgester (mycket viktigt...).

På kvällen blev det julfest tillsammans med mina "gamla" fotbollsflickor. Vi var hemma hos Malin i Åminne. Hon och Sofie hade ordnat en helkväll med glögg, julmys, god mat, gott vin och lekar (har ont både i knä och rygg som direkt följd av lekarna... tävlingsmänniska = javisst...). Vi satte nog alla vinet i fel strupe då tomten plötsligt knackade på fönstret! Kvällen till ära blev det alltså julklappsutdelning också, med den riktiga tomten... :) Tack snälla Malin och Sofie för en toppenkväll!