Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

fredag, december 15, 2006

Julmusik & trerätters

Igår var jag på julkonsert. Jag älskar julmusik, gåshud och sanna "njut-tårar" varje gång! Igår var det Gnosjö Musikskolas tur. Henriks småsystrar Elin och Sara (11 år) spelar fiol resp klarinett och imponerade stort. Jättevackert!

Ikväll har jag bjudit mor och far på trerätters middag. Varför inte njuta lite extra en alldeles vanlig fredag? Efter all god hemlagad mat och mysiga stunder den senaste veckan på hemmafronten var det helt enkelt min tur att bjuda igen. Det blev en kräfttoast med dill och pepparrot till förrätt, skaldjurspasta med citron, vitlök,dill och persilja till varmrätt och en lime- och jordgubbspannacotta med färska jordgubbar och passionsfrukt till efterrätt. Lägg till ett gott vin och många gamla minnen så kan ni säkert förstå att vi fick en härlig kväll.

En av kvällens höjdpunkter - mamma letade fram sitt positiva provsvar av graviditetstest från sommaren 1977... Det var första beskedet om att jag var på väg! På den tiden fick man göra ett graviditetstest på sjukhuset och hämta ut provsvaret på Apoteket. Känns lite konstigt att läsa "positivt resultat på grav.test" och veta att det faktiskt är mig det handlar om!