Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

söndag, november 26, 2006

Tävlingsinstinkt

Igår var vi hembjudna till Nettan och Tolga på en gammal hederlig spelkväll. Vi avverkade spel som "När och fjärran", "Så det kan låta" och "Med andra ord". Roliga spel som jag varmt kan rekommendera!

Som alltid kryper dessutom den sanna tävlingsinstinkten fram - jag hatar att förlora... Ni som känner mig vet att det gäller allt jag tar mig för - sällskapsspel, idrott, t o m väninnetävling med radiostryda bilar (förlåt tjejligan i Värnamo...). Jag och Nettan gav dock grabbarna en rejäl match, summerat tror jag nog att det blev oavgjort - tjejerna var musikaliska genier, killarna visade utmärkta kart- och historiekunskaper!