Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

tisdag, november 14, 2006

Kannibal

Idag bjöd jag mina kära kurskamrater i min turkiska språkkurs på ett gott skratt som jag gärna vill dela med mig av. Vi hade fått i uppgift att skriva ned vad vi hade hittat på i helgen. Eftersom vi i lördags njöt av en god frukost i vackra stadsdelen Bebek, skrev jag en mening om det. Stolt läste jag upp;

"Sabahleyin Bebek`te kahvalti ediyorum." (På morgonen äter jag frukost i Bebek.)

Min kurskamrat Lynne från Skottland spärrade förskräckt upp ögonen och utropade"WHAT?!" med viss förfäran i rösten. Hon hade missat att Bebek är en stadsdel i Istanbul. Hon visste dock att ordet bebek också betyder "baby"... Jag fick snabbt lugna henne med att jag hade ätit frukost i Bebek och inte ätit frukost bestående av en baby...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej!
Vad roligt att höra ifrån dig. Och få ta del av din kannibal-historia. Skrattade gott. Du har en jätte fin bloggsida du också.
Stora kramar till er alla från Pippi

9:28 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Vännen!
Gott att höra att allt är fint med er. Om jag känner dig rätt så kan du flytande turkiska när du kommer hem till jul! Själv så kämpar jag på med spanskan och plugga inte riktigt så mycket som jag skulle behöva. Stor kram från mig

7:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home