Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

måndag, oktober 30, 2006

Min allra första blogg

Så var det dags för mig att starta min allra första blogg. Varför i all världen skulle någon vara intresserad av att läsa om mig och mina äventyr? Främsta anledningen till min blogg är att på ett enkelt sätt hålla vänner och bekanta hemma i Sverige uppdaterade om vad som sker i mitt liv. Jag och min sambo Henrik bor sedan en tid tillbaka i Istanbul - så jag tyckte att det här var ett alldeles strålande sätt att hålla kontakten med nära och kära.

Handen på hjärtat så är jag fruktansvärt oteknisk, så att jag har fått igång den här bloggen på eget bevåg är inte fy skam. Lite imponerad själv faktiskt... Räkna med lite tekniska missöden innan jag har fått kläm på hur det funkar med bloggandet. Ha tålamod, mina vänner!

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Charlotta!

Det verkar ju fungera fint. Här i Bondarp jobbar vi, äter pasta (varför vill alla barn bara äta pasta?) och ser fram emot lite snö (inte Per, men barnen). Själv längtar jag till solen, men vi har tänkt vänta tills lillkillen fyller två år. Han är otroligt livlig och go´ och tanken på att ha med honom nu på en flight som tar 5 timmar; det känns väldigt främmande. Ja ja. Var sak har sin tid. Kanonbra insamlingsresultat! Kramis Anna F

10:26 em  
Anonymous Anonym said...

Wow, va 2006 med egen blogg, jag som är nöjd med att jag använder mailen dagligen igen efter 15 månaders skön paus från allt sådant!! Men det är ju bara att tacka, nu kan man ju smidigt hålla koll på dig! I o med att jag är tillbaka i ekorrhjulet behöver jag ingen blogg, jag jobbar, hämtar på dagis, äter på bestämda tider, leker o sover. Grattis till lyckad insamling!! Kramar Sara

6:30 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej på dej!
Nu har även Catta hittat till din fina blogg - super duper!
Sitter och pustar ut en lördagsafton med Bingolotto på Tv:n och mitt "främmande" har precis gått hem! Här är blixthalka i dag - en typisk november dag.
Själv har jag varit i ishallen som vanligt och tittat när store sonen spelade. I morgon spelar den lille......och sedan är det måndag igen.........
Höjdpunkt denna veckan på jobbet var när Anna Falk kastade in en lapp till mej efter en lunchrast på Haga - "Till Catta från Sivert Öholm" - en autograf jag alltid längtat efter.....
Hon är för go den där Anna!!!

Kram
Catta

11:55 em  
Blogger Charlotta Malmberg said...

Visste inte att du är ett Sivert-fan Catta... :) Fru Falk lyckas med det mesta, underbart!

Kram!

11:21 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej på dig Lotta,
Vad spännande med en alldeles egen blogg! Jättekul verkligen att läsa om dina äventyr framåt....
Här i Skillingaryd så är allt bara fint, dock inte lika exotiskt som Istanbul :o)
Var på Halloween fest i fredags (slutade att amma för en vecka sedan, så jag var ganska seg i lördags morse av allt rödvin....)
Tur att man är ledig och inte behöver ha söndagsångest inför jobb imorgon, känns som att jag aldrig mer kommer att må bra igen :o)
Här hemma så har det varit spysjuka, feber, influensa som löst av varandra. Dess emellan försöker jag träna, shoppa, gå på tjejmiddagar och få lte egen tid mitt i småbarnstiden och all renovering. Som en annan insändare på din blogg sa: Var sak har sin tid....
Ha det bra Charlotta och lycka till med det fantastiska arbetet av cancerinsamlingen!
Kram Li

2:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home