Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

onsdag, november 01, 2006

Höst i Istanbul

Så har hösten även tagit Istanbul i sin besittning. Det strålande vädret vi hade då vi firade Turkiets nationaldag i söndags är bokstavligen som bortblåst. Nu öser regnet ned och det blåser kraftiga vindar. Med tanke på att det i dag faktiskt är 1 november, får man kanske inte vara förvånad. Jag ska inte klaga, vi har haft fantastiskt väder länge så lite höstrusk kanske är på sin plats.

Perfekt väder för att krypa ned under filten, tända några ljus, sippa på ett gott thè och läsa tonvis med böcker. Tro mig, jag kan nog snart börja att extraknäcka på bokbussen... Undra just om de har några bokbussar här i Istanbul? Tvivlar skarpt på det.

Konstigt - det känns som igår jag badade i Bolmen med småkusinerna, grillade i sena sommarkvällen, drack goda drinkar på restaurang Kungsholmen och band midsommarkrans i ett soligt Båstad. Härliga minnen att värma sig med i höstmörkret.

Nu ska jag läsa vidare...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nämen Hej Lotta...

Blogga..vilken kul idé..du är ju alltid så fenomenal på att uttrycka dig och skriva på ett så mysigt och fängslande sätt... så med glädje ska jag läsa din blogg.. =)
Många goa kramar från iskalla VMO/Johanna & "Mini" (stackaren har fortfarande inte ngt namn)

9:09 em  
Blogger Charlotta Malmberg said...

Ser med spänning fram emot Minis namngivelse! Jag har många bra förslag på namn - Charlotta är fint tycker jag... :)

Kram!

10:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home