Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

söndag, november 05, 2006

Första snön

Benämningen kontrasternas stad gäller även för vädret i Istanbul. Förra söndagen satt vi ute i solen och firade Turkiets nationaldag, solen sken och temperaturen var ca 18 grader. I veckan har det varit snålblåst och regn, men fortfarande ganska varmt. Nu är det råkallt och igår föll första snön över Istanbul... Vädrets makter spelar oss ett spratt.

Idag har jag spanat på lite nya höstkläder tillsammans med Jessica (tuff svenska som armbågar sig fram i textilbranschen). Varför känns garderoben alltid lika tom när årstiderna skiftar? Vi kunde snabbt konstatera att det finns mycket fint att lägga pengarna på. Var i och för sig inte orolig...

Henrik åkte till Prag på kurs idag. Lägenheten känns tom, men som sann optimist ser jag det från den ljusa sidan - jag har ensamrätt på fjärrkontrollen... :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Och här är faktiskt ingen snö alls.......bara mörker och regn....
Nu har jag lagt dej i favoriter - så räkna med kommentarer från mej i fortsättningen.
Denna veckas roliaste: Rösta Thuleman på onsdag.....ja, jag vet vem som är din favorit..:-)

Kram
Catta

7:26 fm  
Blogger Charlotta Malmberg said...

Hi hi hi - ska bli skoj att se vem som får det ärefyllda uppdraget som årets Thule-man! :) Väntar med spänning på vidare info...

Kram!

8:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home