Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

tisdag, maj 12, 2009

Nya tag

Kära vänner, det bär mig emot att skriva detta inlägg. Familjen har än en gång fått tråkiga besked. Jag tror knappt att det är sant. Den här gången gäller det min underbare far som dessvärre har fått prostatacancer. Det känns för jävligt, för att uttrycka det milt. Finns det ingen rättvisa här i världen? Har vi inte fått vår dos av elände?

Nu ska vi inte måla fan på väggen. Pappa mår bra och känner sig ganska stark. Vi har fått information om att de har funnit cancern på ett tidigt stadie, vilket vi av erfarenhet vet är av yttersta vikt. Med största sannolikhet blir det operation i Jönköping, men vi vet mer nästa vecka.

Vad är meningen med allt detta? Precis när vi fått näsan ovanför ytan så trycks vi ned igen. Fina pappa som så sakteligen kommit igång med sin vardag och jobb. Kunde vi inte bara fått ha det så? Ord kan inte beskriva hur orättvist jag tycker att det här!

Nu tar vi nya tag. Tillsammans ska vi ta oss genom det här. Vi vet av erfarenhet att hela familjen har massor av vänner som stöttar oss i vått och torrt. Nu behöver vi er igen. Tillsammans ska vi fixa det här!

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Charlotta,
Det finns bara ett i detta fall.
DETTA SKA VI SE TILL ATT FIXA.
Hoppas ni känner att vi tänker mycket på er och vi ska göra vad vi kan för att stötta och hjälpa Lars.
Faster och farbror i Värnamo

10:43 em  
Blogger Unknown said...

Hej Charlotta,

Jag skickar en stor styrkekram till dig.

Kram Anna F

7:48 fm  
Anonymous Anonym said...

Lotta,
Ryser när jag läser om Lasse. Tänker på er och skickar en stor bamse kram som kanske kan värma lite i en kall och orättvis verklighet.

Tesan

9:15 fm  
Anonymous Anonym said...

Hejsan!

Hur orättvist får livet vara?????
Har ni inte fått er dos av elände?
Men det är tur att det upptäckts i tidigt stadie....så ni kommer att fixa det.
Tänker på er!

Massor av kramar
Victoria

4:48 em  
Anonymous Anonym said...

Charlotta,

smärta mitt hjärta, ni får sannerligen stå ut med mycket.
Vi tänker på er och skickar på detta vis över lite kärlek.

kramar i massor
Kristin

5:15 em  
Anonymous Hanna m. Fam said...

Kändes som ett hugg i hjärtat när de berättade om Lasse, min underbara "extra pappa".
Har sagt det förr och kan säga det om och om igen. Livet är så fruktansvärt orättvist!!!!
Men vi ska fixa detta tillsammans..
Vi finns alltid där för er, natt som dag.
En massa varma kramar från oss

5:29 em  
Anonymous Karin said...

Kramar, kramar, kramar och ännu fler kramar! Grät en massa när jag fick reda på det av mamma och pappa, men sen insåg jag att det kommer att gå BRA! Med Lasses låga och allt han kan och har gått igenom, kan vi lita på att han kommer att fixa detta! Tänker en massa på er och hoppas att vi snart ses igen!

Till Lasse: Du fixar det, jag är säker, så säker! Välkommen att ta med dig mamma och pappa på vin och mat när du varit iväg i Jönköping! Uteplatsen väntar på dig!

Kramar i massor Karin
Resten av familjen hälsar!

5:33 em  
Anonymous Anonym said...

Luften gick ur mig och jag blev otroligt ledsen när jag läste om vad ni ska behöva gå igenom. Finns det ingen rättvisa...
Men som du själv skriver nu tar vi nya tag och du ska veta att vi finns här för dig och din familj, och jag vet att jag kan tala för mina äldre systrar också..
Bamsekramar från Lisa med familj

1:58 em  
Anonymous Anonym said...

Att livet får vara så orättvist!!!!
Ni kommer fixa detta..underbara du,Lasse o resten av din familj.
Krama Lasse från mej när ni träffas o hälsa att jag tänker på honom...STOR kram Jessica

3:52 em  
Anonymous Cia&Amos said...

STÖRSTA MEGABAMSEKRAMEN till dig och de dina !
Det är ju f-n för dessa skitsjukdomar !
Livet är ju så orättvist !
Han fixar det här !
Ta hand om er !
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM Cia & lille Amos

10:30 em  
Anonymous Anonym said...

Nej det finns tydligen ingen rättvisa! Blev så ledsen när jag läste om Lasse, tycker absolut ni haft en alldeles för stor dos av elände redan.
Många kramar till er, tänker på er!
Sara

Signe o Sixten skickar med några extra kramar till Lasse

9:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home