Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

måndag, maj 11, 2009

Finbesök

I helgen har vi haft finbesök av pappa som tog en tur till Sthlm. Utan att överdriva kan vi väl konstatera att helgen mest har bestått av god mat, vin och massor av härlig kvalitetstid. I fredags hade vi middag hemma tillsammans med Tolga och Nettan. Det blev oxfilé, vitlöksrostade rotfrukter och Henriks fantastiska pepparsås. Vin i massor...

I lördags knallade jag och far på stan. Det slutade med ett par fina jeans till far och ett par vita converse till mig. Vi nöjde oss med den shoppingen och satte oss istället i vårsolens glans och sippade på en kall öl. Njut till max! På kvällen blev det middag på favoritrestaurangen Mäster Anders. Grillad lax, tryffelhollandaise och spenat- och parmesansallad. En god Ripasso till det smakade som sig bör... Till efterrätt tog vi in en osttallrik med fikonkompott. Kort och gott - Mäster Anders är ett säkert kort som jag varmt rekommenderar!

2 Comments:

Anonymous Pappa said...

Hej min älskade Charlotta!

Finbesök???
Jag tackar för den komplimangen!
Hur som helst så instämmer jag med det du har skrivit, det var en helt underbar helg tillsammans med dig och Henrik.
Jag tackar för det det bästa "hotellet" i Stockholm.
Den bästa servicen man kan tänka sig.
Tusen tack!
Kram från Pappa!!
& GRATTIS på Charlotta dagen....

9:43 em  
Anonymous Nettan said...

Tack för god mat och ypperligt trevligt sällskap i fredags!

10:05 fm  

Skicka en kommentar

<< Home