Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

måndag, april 20, 2009

Berlin












Påskhelgen firade vi tillsammans med Tolga och Charlotte i underbara Berlin. Finaste Henrik fyllde 35 år så vi firade från morgon till morgon... :) Jag är verkligen positivt överraskad av Berlin. Jag hade väntat mig en grå stad á la öststatskänsla MEN så fel jag hade. Berlin är fantastiskt vackert och bjuder på massor av historia och historiska platser. Solen strålade och temperaturen låg runt 20-25 grader - livet blir ganska skönt då! Vi njöt av fantastiska restauranger, coola barer och mängder av uteserveringar. Mitt råd - ta en tur till Berlin.
Här kommer några tips till dig som har vägarna förbi fantastiska Berlin:
Restauranger - Monsiuer Wong, Grill Royal, Pan Asia
Barer - Newton Bar, Riva
Hotell - Hotel Q (synd att vi missade Brad och Angelina som var där förra månaden...)
Bild 1. Henrik korkar upp champagne på födelsedagens morgon
Bild 2. Vårt rum på Hotel Q (yes, badkaret testades naturligtvis)
Bild 3. Riva Bar
Bild 4. Brandenburger Tor
Bild 5. Gedächtnis Kirche som bombades sönder under kriget men som står kvar mitt i centrala Berlin
Bild 6. Mer champagne på Hotel De Rome´s takterrass
Bild 7. Tolga och Charlotte
Bild 8. Newton Bar (efter tyska fotografen Helmut Newton)
Bild 9. Champagnebaren på KaDeWe
Bild 10. Fantastisk sushi på restaurang Pan Asia
Bild 11. Mys mys