Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

söndag, oktober 28, 2007

Ljusmanifestation

Kära vänner, insamlingen har nu nått sitt mål på 30 000 kr! Helt fantastiskt! Jag är så stolt över alla er som har visat ert engagemang och skänkt en slant till Cancerfonden. Fortsätt gärna att skänka pengar, så slår vi kanske resultatet av förra årets insamling på 31 000 kr.

Igår arrangerades en ljusmanifestation runt om i Sverige för att manifestera en månads insamling av pengar till Cancerfonden och till minne av dem som har drabbats av sjukdomen. Jag och mina väninnor var i Kungsträdgården och tände ljus. Det var otroligt vackert och väldigt rörande. Vi blev alla tagna av stunden, återigen inser man hur många som är drabbade av sjukdomen på ett eller annat sätt. En sak har vi alla gemensamt. Vi vill en gång för alla sätta stopp för sjukdomens framfart.

Dagens blogg är hämtad från min insamlingsblogg till förmån för Rosa Bandet.