Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

tisdag, oktober 30, 2007

Julklappstips

Tidigare i veckan fastslog jag och en kollega att det är två månader kvar till jul. Vart tog tiden vägen? För alla er som redan nu känner hur paniken över årets julklappsinköp kommer krypande, ska jag ge er två tips på fina julklappar. Alltid bra att vara ute i god tid, eller hur?

I sann insamlingsanda gäller mina två tips inga materialla saker, utan istället en donation till två olika organisationer.

1. Cancerfonden - insamlingskampanjen Rosa Bandet börjar att lida mot sitt slut men Cancerfondens viktiga arbete pågår året om. Vartenda öre är viktig för att driva cancerforskningen framåt. Glöm aldrig det. Skänk en slant med jämna mellanrum. Tillsammans kan vi faktiskt påverka framtiden.

2. Min Stora Dag - en fantastisk stiftelse vars mål är att förverkliga svårt sjuka barns drömmar. Stiftelsen ordnar även gruppevenemang för barn på sjukhus. En "Stor Dag" blir för barnen ett avbrott i en annars tuff vardag som kantas av långa sjukhusdagar och slitsamma behandlingar. Tack vare stiftelsens arbete har till exempel Simon åkt isbrytare, Martin träffat sin idol Markoolio och Emelie lärt sig mjölka en ko! Läs gärna mer på stiftelsens hemsida - www.minstoradag.org

Dagens blogg är hämtad från min insamlingsblogg till förmån för Rosa Bandet.