Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

onsdag, september 05, 2007

Nya tag

Jag tänker ofta på uttrycket "När man är frisk har man oändliga önskningar. När man är sjuk har man endast en". För många låter det säkert som en riktig klyscha men jag kan lova er att det ligger så enormt mycket bakom de orden. Jag är beredd att verkligen ge allt, och då menar jag verkligen ALLT, för att min mamma ska bli fri från cancern och att mina nära ska få förbli friska. Det är svårt att beskriva känslan av den totala maktlöshet man ställs inför när någon nära inte mår bra. Inget annat spelar någon som helst roll. Tänk att det ska vara så svårt att inse vad som verkligen betyder något här i livet?

Idag är mamma och pappa i Linköping för en ny cellgiftsbehandling. Tyvärr hjälpte inte den bromsmedicin hon påbörjade i början av året. Återigen ett slag i magen. Återigen tar vi nya tag. Den här gången vill man testa två olika cellgifter. En av behandlingarna ges i Värnamo, den andra i Linköping. Nu hoppas vi att vi en gång för alla får sätta stopp för det här eländet. Så mina vänner, lyft mig och min familj de gånger vi faller. Vi vet att ni alltid finns där för oss, och det värmer gott i hjärtat.

5 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej Charlotta !

Än har inget hänt här...går bara och väntar nu...

Mycket tråkigt och höra med din mamma !
Livet är så J-vla orättvist ibland och man funderar mycket på VARFÖR !?
Om ändå någon kunde ge en svar...

Ta hand om dig !

Kramar Cia.

10:22 fm  
Blogger Nettan said...

Hej vännen!

Förstår att det måste var otroligt jobbigt att slitas mellan hopp och förtvivlan. Jag vet själv hur det är att ständigt behöva oroa sig, tänker på dig och hela din familj! Hoppas verkligen att det ska fungera den här gången så att ni bara kan njuta av varandra.

Massor av KRAMAR!

12:25 em  
Blogger So´ said...

Skickar en kram!

/sofia

2:32 em  
Anonymous Anonym said...

En styrke kram kommer här!

11:41 em  
Anonymous Anonym said...

Den anonyma var jag som strulade lite..=/

11:42 em  

Skicka en kommentar

<< Home