Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

onsdag, augusti 29, 2007

Höst redan?

Någonting hände natten mellan söndag och måndag. Plötsligt är det svinkallt och det blåser råa höstvindar. Är det inte lite väl tidigt för hösten att göra entré? Nu fryser jag som en tok så fort jag sticker näsan utanför dörren, men det bär mig emot att redan i augusti dra på mig vantar, halsduk och mössa. Våga vägra! Å alla nordbors vägnar ber jag till Vädergudarna om en varm och skön september. Med risk för att folk springer ned varandra i höst på väg till ljusterapin är det nog bäst att de uppmärksammar mina böner...

2 Comments:

Blogger Nettan said...

Vi kanske skulle kunna mötas någonstans på halva vägen, runt 20 grader så där?? Det heta vädret fortsätter här nere med 35 grader varmt. Det är ganska påfrstande men jag föredrar det nog ändå framför att börja med mössa och vantar :)

Kram

1:09 em  
Blogger Charlotta Malmberg said...

Åhhh... Längtar inte tillbaka alls... Njut lite åt oss frusna nordbor också!

KRAM!

2:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home