Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

fredag, augusti 17, 2007

Utflykt


Här kommer några semesterbilder. Jag och mamma tog med mina små favoritkusiner William och Tom på en utflykt. Till killarnas stora lycka åkte vi hela vägen från Torskinge till Värnamo och fikade! När vi hade fikat promenderade vi över till Ulfs Bokhandel där killarna fick välja varsin bok. William hittade en ishockeybok, Tom en bok om vargar och till lillebror Rickard som fick stanna hemma köpte vi en traktorbok. Vad annars? Toms bokval var dock inte helt enkelt. Han siktade omedelbart in sig på en ungdomsbok utan en enda bild. Killen är 6 år och har inte börjat att läsa än. Klok som han är förklarade han lugnt "Men Charlotta, köper vi boken måste jag ju lära mig att läsa!"... Imponerande ung man!