Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

torsdag, augusti 09, 2007

Tantvarning?

Denna regniga sommar bestämde jag mig för att haka på trenden med stickning. Sagt och gjort åkte jag och min mamma (Torskinges okrönta drottning av stickning) till Eks Lilla Bod i Hjälshammar utanför Värnamo. En liten garnbod som jag varmt vill rekommendera till er som bor i trakten och som är lite nyfikna på stickning. Damen som har boden är otroligt hjälpsam och blev uppriktigt glad över att få hjälpa en sann nybörjare med sina första stapplande steg bland garnnystan och stickor. Så nu sitter jag här och stickar. Tanken är att det ska bli en schal, det var det enklaste hon kunde komma på. Vi får väl se hur det blir med den saken...

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Välkommen tillbaka, har verkligen saknat dej här på bloggen =) Hoppas du haft en fin semester och lycka till med halsduken, ser fram emot att få se den färdig *ler*
Stor Kram

8:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Hej Charlotta!

Får man beställa lite stickade tröjor framöver?

Hälsningar Anna F

10:27 fm  
Anonymous Anonym said...

Glömde ju skriva att det var jag..Johanna som komenterat tidigare...Trevlig helg!

10:52 fm  
Anonymous Anonym said...

Tjena bruden !
Vad kul att du också ha en blogg...Fin va den också !
Ja magen är som en ballong så snart hoppas jag att den vill komma ut !

Då kommer jag springande med min vagn till Kungsholmen... Är ju ändå 20 kg som ska bort...GRRRRRR..Men det är det väl värt...

Ta hand om dig och Hälsa Henke.

Kram kram Cia.

2:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home