Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

söndag, augusti 12, 2007

Tjejmiddag

Igår hade jag middag hemma för väninnorna Sofia, Aline och Sandra. Det blev en supertrevlig kväll! Till förrätt bjöd jag på gratinerad chevre på en bädd av äpple, ruccola, cocktailtomat och pinjenötter. Varmrätten bestod av ugnbakad lax som fylldes med en räk- och dillröra, nypotatis, romsås och färsk sparris. Som avslutning på middagen bjöd jag på en jordgubbs- och limepannacotta med färska jordgubbar och passionsfrukt. Vi satt ute på vår balkong och njöt av sommarnatten fram till halv fyra då vi kom på den briljanta idèen att ge oss ut och dansa... Vi hamnade på Spy Bar, och efter en kvart på dansgolvet satt jag i taxin på väg hem igen... Jag konstaterade snabbt att det var på tok för mycket folk och jag hörde knappt vad jag själv tänkte. Hm, den där tantvarningen i förra blogginlägget passar kanske även här?

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej världens bästa Charlotta! Det där lät riktigt gott och trevligt. Ser fram emot att träffa dig till helgen och jag lovar att lämna mina sunkiga outfits hemma :)Sticka är som sagt superhett och att åka hem vid fyra är ju normalt (vi räknar inte att du kom dit en kvart innan). Så du är helt klart både ung och trendig!
Massor med kramar

9:21 em  
Anonymous Anonym said...

*vatnnas i munnen* Åhhh...va gott det lät =) Mums! Kram

3:50 em  

Skicka en kommentar

<< Home