Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, februari 23, 2008

Stormigt...

Tidigare i veckan beslutade jag mig för en helg tillsammans med mor och far i Småland. Bokade en tågbiljett och så fram emot en lugn resa med skvallertidning och bokläsning. Efter tre timmars färd hade jag kommit till Linköping... Sedan var det stopp på grund av nedblåsta träd och strömlösa tågbanor... Passande nog har jag en fin lillebror i Linköping som bjöd in mig på "grabbafton". Dessutom har jag fantastiska föräldrar (som gärna ville ha hem dottern över helgen) som satte sig i bilen och hämtade mig i Linköping!

Så efter mycket om och men är jag nu i Torskinge, och ser fram emot en mysig och lugn helg med mor och far. Vi har varit strömlösa sedan igår kväll, men för en stund sedan kom strömmen äntligen tillbaka. Lyx med ström och en varm dusch! :)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad är bättre än Småland?! Hoppas verkligen att ni får en helg med massa härliga stunder tillsammans, nästan så att det bara blir mysigare om strömmen är borta! Håller med om att mor och far är fantastiska, krama om dem så mycket från mig! Njut av livet i Småland,kusin vitamin!

Kramar Karin

7:31 em  
Anonymous Anonym said...

Ha en jätteskön helg!

Kramar
Marianne

8:51 fm  

Skicka en kommentar

<< Home