Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

onsdag, februari 25, 2009

Elmers dop






I lördags var det dags för lille Elmer John Martin att döpas. Charmören var på sitt allra bästa humör, pratade lite med prästen och jollrade på. Efter dopet bjöd Martin och Rebecka på en helt fantastisk buffé. Framåt kvällen fortsatte vi att fira, då Martin också fyllde år dagen till ära. Vin och melodifestival, kanon!
Nu börjar den ärofyllda och glädjande uppgiften som gudmor! Jag är så glad över att få vara en del av lille Elmers liv. Det ska bli ett sant nöje att följa honom genom livet. Finaste Elmer, jag och Henrik önskar dig allt gott i livet!

Bild 1. Jag och Henrik tillsammans med dagens stjärna
Bild 2. Kramkalas
Bild 3. Så här trött blir man av att döpas...
Bild 4. Stolta föräldrar, Martin och Rebecka
Bild 5. Doppresent - med ett par sköna skor och ett bra fondsparande kan man gå långt i livet. Därför tyckte vi att det var två passande presenter till lille Elmer på dopdagen!

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi är så glada för att ni vill vara en viktig del i lilla Elmers liv, nu börjar uppdraget att inleda Elmer i den kristna tron :-). Vad det gäller lärdom i kärlek och medmänsklighet är vi helt övertygade om att ni är rätt för uppgiften.

(Synd att han tuggar på klänningen på varje kort, jag skickar några jag tog med klänningen på dagen efter som är bättre)

11:04 fm  
Anonymous Anonym said...

Vilka underbara kort. Han är en riktig liten vacker prins:)

3:13 em  

Skicka en kommentar

<< Home