Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

lördag, november 01, 2008

Sov gott, älskade mamma

Det är med tungt hjärta och tårfyllda ögon jag tyvärr måste meddela att världens finaste mamma somnade in torsdagen den 23 oktober. Vår underbara mamma somnade in med mig, min bror och min pappa vid sin sida. Ett otroligt starkt, men ändå vackert ögonblick. Så mycket smärta i våra hjärtan, men framför allt så mycket kärlek. Kärlek som aldrig kommer att suddas ut. Mammas tappra kamp har nått sitt slut, men som vår beundransvärda mamma sa - sluta inte lev, livet är alldeles för kort för det. Kloka ord från en makalöst klok och vacker kvinna. Bär med er dessa ord genom livet, mina vänner. Då gör ni oss och mamma mycket stolta.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Charlotta-vennen! Tenker på deg!!! Varm og god klem fra Bente.

9:47 fm  
Anonymous Anonym said...

Har följt din och din familjs "kamp" så här lite på avstånd. Jag såg din insamling för flera år sedan, då jag själv hade en blygsam insamling som gav några tusenlappar till Cancerfonden.
Vet inte om du har något minne av mig, vi gick "bara" i samma skola. (Jag gick i Sara A:s klass).

Tårarna trillar och jag blir så himla ledsen av beskedet att din mamma somnat in.
Du skriver så fint om henne och jag tycker att du verkligen förmedlar den kärlek som finns!

Ville bara skicka en liten hälsning och säga att jag beundrar dig!
Kram,
Helena

9:57 em  
Anonymous Anonym said...

Hej Charlotta,
Jag tänker verkligen på dig och din familj och den kamp ni har gått igenom. Jag är verkligen ledsen att din mamma har gått bort, men hon sitter säkert på ett moln, ler, dricker champagne och är stolt över sin fantastiska dotter. Med stora kramar från Li

6:49 em  

Skicka en kommentar

<< Home