Lycklig(t) Lotta(d)

En blogg av och med en lyckligt lottad småländska i Stockholm.

Min bilder
Namn:
Plats: Stockholm, Sweden

torsdag, december 10, 2009

Vadslagning

Varje år har familjen Malmberg vadslagning i samband med den praktfulla Nobel-festen. Den mycket viktiga vadslagningen gäller drottning Silvias färgval på festblåsan. Förra året stod lillebror som segrare när vår drottning éntrade stadshuset i en ljusblå klänning. I år satsade vi på svart (jag), grön (pappa) och lila (Anders). Far utnämnde sig stolt som årets vinnare och döpte färgen till pistaschgrön. Själv skulle jag nog vilja använda mig av benämningen "tråkig diskvattensfärg"...

By the way - tycker det är lite fräckt att ordna grannfest och inte bjuda in mig, eller hur? Jag som hade ordat klänning, lagt håret på spolar och putsat upp klackaskorna...